Jauna situācija - jauna mācīšanās pieredze
Laiks skrien, un pagājis jau mēnesis kopš mācību uzsākšanas. Mācāmies attālināti. Tāpēc būtisks ir jautājums, kā jūtas kursanti un kādi ir viņu secinājumi par valsts valodas apguvi attālināti. Lai gūtu atbildes uz šo jautājumu, tika uzklausītas valsts valodas prasmes B līmeņa apguvēju domas.
Visi kursanti atzīst, ka lielā mērā ir pārvarēti negatīvie stereotipi par attālināto mācīšanos, kā arī iegūta lielāka pieredze, kas rada drošības sajūtu.
Pozitīvi kursanti attālinātajās mācībās vērtē to, ka:
- Pedagogi nodarbībām gatavo un nosūta mācību materiālus.
- Pedagogi labo mājas darbus un raksta komentārus, kas rada klātesamības efektu un palīdz saprast kļūdas.
- Nav jātērē līdzekļi un laiks, lai nokļūtu uz mācībām klātienē.
- Ir iespēja būt mājās un pieskatīt bērnus.
- Ir drošības sajūta, jo Covid-19 dēļ būtu bijis bail braukt ar sabiedrisko transportu vai tikties ar citiem grupā. Te jāpiemetina, ka vairāki kursanti pat atzina, ka diez vai piedalītos mācībās, ja tās notiktu klātienē.
Tika minēti arī negatīvie attālināto mācību aspekti:
- Mazāk laika atliek runātprasmes attīstīšanai. Frontālas pārrunas vai stāstījums prasa daudz laika, bet grupu darbā Zoom ,,istabās’’ pedagogs nevar vienlaikus būt klāt visās grupās, atbildēt uz jautājumiem un analizēt pieļautās valodas kļūdas.
- Kautrīgākie studenti ne vienmēr sadūšojas uzdot jautājumus.
- Ir iespēja izslēgt kameru un mikrofonu, ja negrib iesaistīties.
- Ir grūti sevi motivēt strādāt ar atdevi, ja blakus ir bērni vai citi ģimenes locekļi.
- Dažkārt pieviļ internets.
Protams, ka mēs vēlamies satikties un mācīties kopā. Pietrūkst satikšanās prieka, iespējas starpbrīdī kopā iet uz kafejnīcu vai vienkārši parunāties par to, kas uz sirds. Taču pagaidām ir labi kā ir, un mēs tiekam galā.